piątek, 11 stycznia 2013

To co tygryski lubią najbardziej czyli łazanki w wykonaniu Makaronu Wielickiego :)

Witajcie moi kochani :)


Gotowanie stało sie moja pasja od jakiś przeszło 2 lat. Wcześniej nie miałam w ogóle  czasu się w to bawić bo praca szkolą to mi się nie chciało. Odkąd stałam się tak zwana gosposia domową pokochałam to robić  A moja rodzina uwielbia zajadać się moimi pysznościami.

A dziś na obiadek postanowiłam wykonać to co tygryski lubią najbardziej czyli łazanki :) Mniam w domu każdy to kocha a ja obie najlepsze wiec do dzielą :)

Definicja łazanek :


Łazanki - rodzaj makaronów, które otrzymuje się przez pokrajanie poprzecznie zwiniętego rulonu twardego, przeschniętego ciasta na jedno centymetrowe paski i pokrojenie tych pasków na kwadraciki. Następnie gotuje się je i podaje z dodatkiem przesmażonej słoniny lub boczku.
W polskiej kuchni łazanki są podawane najczęściej z kapustą i grzybami. Bywają też składnikiem tradycyjnej, wigilijnej zupy rybnej.


A oto najlepszy makaron jaki w życiu udało mi się jeść i który pomógł mi w dzisiejszej pyszności dnia :)



Makaron Wielicki jest najlepszy i najpyszniejszy na świecie. 


Idealnie pokrojone małe kwadraciki świetnie nadają się do łazanek. 


Z małego kwadracika robi się duży podczas gotowania co tylko urozmaica smak jak i wielkość danego jedzonka :)

Teraz czas na przepis :)

Składniki:
* Makaron Wielicki łazanki
* 30 dag kapusty kiszonej 
* 40 dag pieczarek 
* liście laurowe
* ziele angielskie
* oliwa 
*  cebula
* kostka rosołowa  drobiowa Winiary


Przygotowanie :


1. Najpierw kapustę kiszona siekamy na mniejsze kawałki.   Dajemy ja do garnka po czym dodajemy liście laurowe oraz ziele angielskie dla lepszego smaku po czym zalewamy woda o gotujemy do miękkości kapusty. 

2. Obieramy pieczarki i cebule po czym kroimy w kostkę i z dodatkiem oliwy dusimy na małym ogniu aż do uzyskania pięknego kolorku. 

3. Makaron Wielicki  łazanki gotujemy w lekko osolonej wodzie aż do miękkości makaronu .

4. Miękka już kapustę mieszamy wraz z podsmażonymi pieczarkami oraz cebula.

5. Dodajemy ugotowany miękki makaron po czym wszystko razem mieszamy na patelni bądź garnku jak kto woli. Następnie rozrabiamy w cieplej wodzie kostkę rosołową drobiowa i zalewamy makaronik dla uzyskania lepszego smaku.

6. Dusimy przez chwile makaron z reszta aż do odparowania wody.Cały czas mieszając żeby nie przywarł. 

7. Tak gotowy makaron lekko można doprawić Vegeta bardzo pieprzem jak kto woli. Po czym można wziąść  się za spożycie.

Wiec ja zycze Wam wszystkim smacznego po czym spójrzcie na dole jakie cudo można wyczarować z naszego pysznego Makaronu Wielickiego :)





Smacznego moi kochani :)



9 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie, nie wiedziałam że jest makaron do łazanek :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Łazanki w wykonaniu Nusinki :) Pyszota :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham makarony!!!!!!!!!!!!!!!! Za niedługo zrobię to!
    Pozdrawiam i miłego weekendu życzę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Smacznego dla tygryska:)

    Zostałaś przeze mnie otagowana:)

    http://www.lusia1982.blogspot.com/2013/01/its-only-picturetag.html#more

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmm uwielbiam lazanki :)

    OdpowiedzUsuń